სოციალური პროექტები

სოციალური პროექტი
მასწავლებელი შუქი სულისა
სსიპ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ გაღმა დვაბზუს საჯარო სკოლა
პედაგოგი: ციური გოგიბერიძე

პროექტის აქტუალობა
თანამედროვე სასკოლო ცხოვრებაში, ერთ-ერთი პრიორიტეტულია ურთიერთობები მოსწავლე-მასწავლებელს შორის, რომელსაც დიდი როლი ეკისრება საერთო სასკოლო კულტურის ჩამოყალიბებაში. სწორედ ამ ურთიერთობების სწორად დალაგების შედეგია სკოლაში ტოლერანტული და მეგობრული გარემოს შექმნა. თუ ეს ურთიერთობები მოწესრიგებულია მასთან ბმაში მყოფი მასწავლებელ-მშობლის ურთიერთობებიც მნიშვნელოვნად კორექტული და ემპათიურია, მიდიან საერთო კონსესუსამდე (შვილის, მოსწავლის შესახებ) გადაწყვეტილებების მიღებისას. ყოველივე ზემოთ თქმულიდან გამომდინარე დგება საჭიროება მოსწავლემ და მშობელმა მეტი იცოდნენ, აფასებდნენ და პატივს სცემდნენ მასწავლებელს და მასწავლებლის პროფესიას, მიიჩნევდნენ ერთგულ მეგობრად, სჯეროდეთ მისი.
                                         პროექტში ჩართული მხარეები
1.      მესამე კლასის მოსწავლეები
2.      მასწავლებლები.
3.      მშობლები
პროექტის ხანგრძლივობა   
3 კვირა
მიზანი
მშობლის ჩართულობის უზრუნველყოფა სასკოლო ცხოვრებაში;
მოსწავლეებში  მასწავლებლის როლის ამაღლება, პატივისცემისა და რწმენის ჩანერგვა. მასწავლებლის როგორც მეგობრის წარმოჩენა.
ამოცანები და განხორციელების გზები
              

 აქტივობები:

პირველი ნაბიჯი --(18. 09.18.-დან  28.09.18-მდე) -- მოვაწყობ  შეხვედრას თემაზე  ,,ვინ არის ჩემთვის  ჩემი მასწავლებელი“, ვურჩევ მოსწავლეებს წაიკითხონ მოთხრობა -ნაწარმოები მასწავლებლის შესახებ და წააკითხონ მშობლებსაც.
მეორე ნაბიჯი -- (29.09.18-დან  03.10.18-მდე)--მოსწავლე და მსობელი კითხულობს ნაწეარმოებს მასწავლებელზე.
მესამე  ნაბიჯი    --   2018 წლის  ოქტომბერს----მოვაწყობ  დისკუსიას მშობლებისა და მოსწავლეების მონაწილეობით, სადაც განვიხილავთ წაკითხულ ნაწარმოებს ასევე მოვყვებით ჩვენი პრაქტიკიდან მაგალითებს და ვიმსჯელებთ მასწავლებლის როლსა და მნიშვნელობაზე, მოსწავლის ცხოვრებაში. შევთანხმდებით მასწავლებლის დღეზე მისალოცად ვესტუმროთ სკოლის ყოფილ მასწავლებელს. დავამზადებთ მისალოცებს.

მეოთხე ნაბიჯი   --(05.10. 2018 )-მასწავლებლის დღეს მიულოცავთ სკოლის ყოფილ მასწავლებელს .   ჩავატარებთ საკლასო ღონისძიებას  ,,მასწავლებელი შუქი სულისა“



შედეგი

შედგება  მშობლის ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში;
მოსწავლეები მასწავლებელში დაინახავენ ერთგულ თანამდგომს, რომელიც მისი წარმატებული მომავლისათვის იბრძვის. ადამიანს, რომლისაც უნდა სწამდეს და სჯეროდეს. მასწავლებელი კი რომლის მოსწავლეებიც ასე ფიქრობენ მიაღწევს მეტ დამაჯერებელ შედეგებს.
პროექტის შეფასების კრიტერიუმები
1. მოხდა,თუ არა დასახული მიზნების მიღწევა?
2.  რომელი აქტივობები ვერ განხორციელდა და რატომ?
3.რომელ კომპონენტში იყო პროექტი წარმატებული?
4. რა სარგებელი მიიღეს პროექტის მონაწილეებმა?
5. განხორციელდა თუ არა პროექტით გათვალისწინებული აქტივობები, ხომ არ მომხდარა რაიმეს დამატება ან მოდიფიცირება;
6.  მომავალში  მეტი ყურადღება რას მივაქციო?



პროექტში  მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
კარგი
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ცდილობს თანამშრომლობას.
თანამშრომლობს ჯგუფთან.
თანამშრომლობს ჯგუფთან და ასრულებს ნაკისრ ვალდებულებას.
აკეთებს პრეზენტაციას:
აზრს თანმიმდევრულად გადმოსცემს.
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებზე.
.
 ვერ ახერხებს ნაშრომის სათანადოდ წარმოჩენას.
კარგად წარმოაჩენს ნაშრომს, უჭირს კითხვებზე პასუხი.
წარმოაჩენს ნაშრომს, პასუხობს დასმულ შეკითხვებს.
ურთიერთობს სხვა ჯგუფის წევრებთან
ახერხებს კითხვის დასმას, მოსმენას.
სვამს კითხვებს, უსმენს ინტერესით.
სვამს კითხვებს, ისმენს ინტერესით, იყენებს ურთიერთობისას ზრდილობიანი მიმართვის ფორმებს.

მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი
ხალისით ვმუშაობდი პროექტზე?
დიახ
არა
საინტერესო იყო პროექტზე მუშაობა?
დიახ
არა
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან?
დიახ
არა
შევძელი ჩემს მიერ მოძიებული ინფორმაციის წარდგენა?
დიახ
არა
რომელი ეტაპი უფრო საინტერესო იყო?
პროექტზე მუშაობის პროცესი
პრეზენტაცია
ვიმუშავებ კიდევ ახალ პროექტზე?
დიახ
არა

ჩემი თვითშეფასების რუბრიკა
პროექტის დაგეგმვის დროს გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები
დიახ
არა
პროექტში მონაწილეობდა ყველა მოსწავლე?
დიახ
არა
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგებს?
დიახ
არა
პროექტი გაწარილ დროში შესრულდა?
დიახ
არა


პროექტის ფარგლებში გამოშვებული კედლის გაზეთი










მივულოცეთ  სკოლის მასწავლებლებს







მივულოცეთ სკოლის ყოფილ მასწავლებელს


















































































სოციალური პროექტი

სსიპ ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ გაღმა დვაბზუს საჯარო სკოლა


პედაგოგი: ციური გოგიბერიძე
 გავუფრთხილდეთ  ჯანმრთელობას

პროექტის აქტუალობა

კლასში ჩემი დაკვირვებით, გასაუბრებით, გამოკითხვებით შევატყვე, რომ ბავშვები ვერ ერკვევიან, რას ნიშნავს სწორი კვება, ჯანსაღი ძილი, ცხოვრების ჯანსაღი წესი... შევატყვე, რომ დასვენებებზე  სკოლაში ისინი ძირითადად სახლიდან მოტანილი არაჯანსაღი პროდუქტით (ჩიფსებით, სწრაფი კვების პროდუქტებით) იკვებებიან, ზოგჯერ ვერ იცავენ ჰიგიენის წესებს, ამიტომაც გადავწყვიტე, რომ ისინი შემეხვედრებინა ექიმთან,-ჩემი მოსწავლის, ანდრია ორმოცაძის ბებიასთან. 

პროექტის ხანგრძლივობა   

4 კვირა



      მიზანი

·                სასკოლო საზოგადოების  ცნობიერების ამაღლება

სამოქIX მოსწავლე შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების  ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.

კვლ.VIII.2.  მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი  პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.VIII.3.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
კვლ.VIII.4მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
კვლ.VIII.2.  მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი  პროცედურის განხორციელებამონაცემების აღრიცხვა.
კვლ. VIII.3.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
შედეგი  თვალსაჩინოათუმოსწავლე:
         იყენებს სხვადასხვა ხერხს  (დიაგრამებს,ცხრილებს,გრაფიკებსსიებსმონაცემთა წარმოსადგენად

ამოცანები და განხორციელების გზები
              


პირველი ნაბიჯი --(18. 11.18.-დან  25.11.18-მდე) -- მოვაწყობ გამოკითხვებს, დისკუსიებს თემაზე:,,როგორ ვუფრთხილდებით  საკუთარ ჯანმრთელობას“.
მეორე ნაბიჯი -- (25.11.18-დან  09.12.18-მდე)--მოვიწვევ შეხვედრაზე მშობლებს  მოვილაპარაკებთ, რა საკითხზე  სურთ მათ საუბარი და რა კითხვები აქვთ ექიმთან თავიანთი შვილების ჯანმრთელობასთან დაკავშირებით.
მესამე  ნაბიჯი    -- (10.12.2018-15.12.2018) რამდენიმე მოსწავლესთან და მშობელთან ერთად წავალთ სოფლის ექიმთან შეხვედრაზე, გავაცნობთ რა საკითხებზე სურს აუდიტორიას კითხვებზე პასუხი და შეუთანხმდებით სკოლაში შეხვედრის დროზე.
მეოთხე ნაბიჯი   -- 2018 წლის 20  დეკემბერს  მოსწავლეები და მშობლები  შევხვდებით სოფლის ექიმს . მოვუსმენთ ჩვენთვის საინტერესო კითხვებზე პასუხებს, გავიგებთ მეტს ჯანმრთელობაზე, რომ ეს შეხვედრა ნაყოფიერი და სასარგებლო აღმოჩნდეს ჩვენი პატარებისთვის.






შეხვედრის დღის გეგმა:
ექიმი ბავშვებს გაესაუბრება შემდეგ საკითხებზე:
Ø  დღის რეჟიმი;
Ø  პირადი ჰიგიენა;
Ø  ძილი;
Ø  ჯანსაღი ცხოვრების წესი;
Ø  ვიტამინები;
Ø  მიკრობები და ბაქტერიები;
Ø სწორად კვების ოქროს წესი.
საუბარი შედგება საპრეზენტაციო სლაიდ-შოუს თანხლებით.
შედეგი

შედგება  მშობლის ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში;
ბავშვებმა მრავალ  სასარგებლო ინფორმაციას მიიღებენ თავიანთი ჯანმრთელობის მოვლის შესახებ;
პატარები დარწმუნდებიან, რომ ექიმთან ვიზიტი სულაც არაა საშიში და რომ ისნი მუდმივად უნადა ზრუნავდნენ საკუთარ ჯანმრთელობაზე.
პროექტის შეფასების კრიტერიუმები
1. მოხდა,თუ არა დასახული მიზნების მიღწევა?
2.  რომელი აქტივობები ვერ განხორციელდა და რატომ?
3.რომელ კომპონენტში იყო პროექტი წარმატებული?
4. რა სარგებელი მიიღეს პროექტის მონა წილეებმა?
5. განხორციელდა თუ არა პროექტით გატვალისწინებული აქტივობები, ხომ არ მომხდარა რაიმეს დამატება ან მოდიფიცირება;
6.  მომავალში  მეტი ყურადღება რას მივაქციო?



პროექტში  მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
კარგი
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ცდილობს თანამშრომლობას.
თანამშრომლობს ჯგუფთან.
თანამშრომლობს ჯგუფთან და ასრულებს ნაკისრ ვალდებულებას.
აკეთებს პრეზენტაციას:
აზრს თანმიმდევრულად გადმოსცემს.
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებზე.
.
 ვერ ახერხებს ნაშრომის სათანადოდ წარმოჩენას.
კარგად წარმოაჩენს ნაშრომს, უჭირს კითხვებზე პასუხი.
წარმოაჩენს ნაშრომს, პასუხობს დასმულ შეკითხვებს.
ურთიერთობს სხვა ჯგუფის წევრებთან
ახერხებს კითხვის დასმას, მოსმენას.
სვამს კითხვებს, უსმენს ინტერესით.
სვამს კითხვებს, ისმენს ინტერესით, იყენებს ურთიერთობისას ზრდილობიანი მიმართვის ფორმებს.

მოსწავლეთა თვითშეფასების კითხვარი
ხალისით ვმუშაობდი პროექტზე?
დიახ
არა
საინტერესო იყო პროექტზე მუშაობა?
დიახ
არა
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან?
დიახ
არა
შევძელი ჩემს მიერ მოძიებული ინფორმაციის წარდგენა?
დიახ
არა
რომელი ეტაპი უფრო საინტერესო იყო?
პროექტზე მუშაობის პროცესი
პრეზენტაცია
ვიმუშავებ კიდევ ახალ პროექტზე?
დიახ
არა

ჩემი თვითშეფასების რუბრიკა
პროექტის დაგეგმვის დროს გავითვალისწინე მოსწავლეთა ინტერესები
დიახ
არა
პროექტში მონაწილეობდა ყველა მოსწავლე?
დიახ
არა
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგებს?
დიახ
არა
პროექტი გაწარილ დროში შესრულდა?
დიახ
არა







რეფლექსია განხორციელებულ პროექტზე
მიზანი:
·         მშობლის ჩართულობის უზრუნველყოფა სასკოლო ცხოვრებაში;
·          მეტი ინფორმირებულობა  ჯანმრთელობის საკითხებზე; 

 მოსწავლეეები ზოგჯერ გამოუძინებელი მოდიან სკოლაში, არასწორად იკვებებიან, არ იციან,  როგორ გაუფრთხილდნენ თავიანთ ჯანმრთელობას,  გარდა ამისა, ვიცი, რომ მეტად მნიშვნელოვანია მშობლის ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში, სურვილი გამიჩნდა, მშობელი უფრო დამეახლოებინა კლასთან, მეტი ცოდნოდათ იმ მოსალოდნელი დაავადებებისა და ამ დაავადებების თავიდან აცილების პრევენციის შესახებ, რომელიც შეიძლება მათ შვილებს შეემთხვას


ექიმთან შეხვედრამდე გავწიე სხვადასხვა მოსამზადებელი სამუშაო:
საინტერესოდ წარიმართა   გამოკითხვები, დისკუსიებს თემაზე:,,როგორ ვუფრთხილდებით  საკუთარ ჯანმრთელობას“.
ექიმს დაველაპარაკე  შეხვედრის თაობაზე, ერთად მოვილაპარაკეთ, რა საკითხზე იქნებოდა  უფრო საჭირო ყურადღების გამახვილება, დავთქვით  შეხვედრის დრო, შევთანხმდით სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებაზე, რათა ბავშვებს უფრო გაუადვილდეთ ინფორმაციის აღქმა.
-მოვახდინე  პროექტის შეჯამება, ბავშვებთან ჩავატარე ზეპირი   გამოკითხვა, დავაკვირდი, რამდენად კარგად გაიგეს მათ ექიმთან შეხვედრის დროს მიღებული ინფორმაცია.:თუ რას ნიშნავს ჯანმრთელობა, რა უნდა გავაკეთოთ მის შესანარჩუნებლად.  ესაუბრა სწორად კვებაზე, ვიტამინებზე, რომლებიც კვების სხვადასხვა ჯგუფში მოთავსებულ პროდუქტებში შედიან. აუხსნა ბავშვებს, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია დღის რეჟიმის შედგენა და მისი განხორციელება, რას ნიშნავს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, რამდენად მნიშვნელოვანია დროზე დაძინება, სუფთა ჰაერზე სეირნობა, ვარჯიში, სხვადასხვა მავნე ჩვეულების დროულად აღმოფხვრა.  ისაუბრა ჰიგიენაზე, ბავშვებს მიაწოდა ინფორმაციები ბაქტერიებზე, ვირუსებზე.

დაარწმუნა ბავშვები, რომ შესაძლებელია სხვადასხვა დაავადების პრევენცია, ისაუბრა კბილების მოვლის აუცილებლობაზე.












                                                                   პროექტის გეგმა

კ უ რ ა ტ ო რ ი: ციური გოგიბერიძე


პროექტის სახელწოდება

ჯანმრთელობა





პროექტში მონაწილეები

7-8-9- კლასის მოსწავლეები,
სოფლის თემი , მოსწავლეთა მშობლები ,სოფლის ექიმი.

პრობლემის ანალიზი


           ჰიგიენა და ჰიგიენური ნორმების დაცვა  დღესდღეობით კვლავ აქტუალურ თემად    რჩება, რომლის არ ცოდნა საფრთხეს უქმნის ყველა ასაკის ადამიანს. ყოველდღიური ცხოვრებიდან ჩანს რომ ბევრმა არ იცის  რა შედეგები მოსდევს არაჰიგიენურ ცხოვრებას ან სანიტარული ნორმების დარღვევას, ან იცის და უბრალოდ ყურადღებას არ აქცევს.
ეს პრობლემა ყველაზე მეტად თავს იჩენს და მკვეთრად გამოხატულია სასწავლო დაწესებულებებში, სადაც ყოველდღიურად ბავშვთა და მოზარდთა საკმაოდ დიდი რაოდენობა იყრის თავს, ხშირია შემთხვევები, როცა მოსწავლეები გაუთვითცნობიერებლად ვირუსის მატარებელნი მოდიან სკოლაში, ეს მიანიშნებს კიდევ ერთ პრობლემაზე, რომ მშობლებსაც არ გააჩნიათ საჭირო კომპეტენცია სამედიცინო კუთხით და დაავადების მატარებელ ბავშვს უშვებს სკოლაში.
კიდევ ერთი პრობლემა რასაც ყოველივე ზემოთხსენებული იწვევს არის კლასში სხვა ბავშვების დაინფიცირება, რაც თავისთავად იწვევს გაცდენების რაოდენობის მატებას, ეს კი  პირდაპირ კავშირშია  მოსწავლეთა აკადემიურ მოსწრების გაუარესებასთან.


პროექტის მიზანი


                სასკოლო საზოგადოების  ცნობიერების ამაღლება

სამოქIX მოსწავლე შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების  ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.

კვლ.VIII.2.  მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი  პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.VIII.3.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
კვლ.VIII.4მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
კვლ.VIII.2.  მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი  პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ. VIII.3.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
         იყენებს სხვადასხვა ხერხს  (დიაგრამებს,ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად





პროექტის ამოცანები და განხორციელების გზები


1.       პირველ რიგში ჩატარდება პროექტში ჩართულ მოსწავლეებთან საინფორმაციო ხასიათის შეხვედრები, საიდანაც მოსწავლეები იგებენ პროექტის მიზნებსა და მოსალოდნელ შედეგებს, ინაწილებენ დავალებებს შემდგომი სამუშაოებისთვის.
2.       მოძიებულ ინფორმაციას მოსწავლეები ამუშავებენ ერთობლივად და გეგმავენ ბაქტერიოფაგის კვლევით-ცენტრში საკვლევად წარსადგენი ნივთების ან პროდუქტების სიას, პრაქტიკულ დაკვირვებას აწარმოებენ; თეორიულად მიღებული ცოდნის საფუძველზე შეიმუშავებენ რეკომენდაციებს.
3.        შეხვედრა თემის წარმომადგენლებთან, ადგილობრივ თვითმმართველობასთან, ექიმთან, ექთანთან.


მოსალოდნელი შედეგები


დაინტერესდებიან  თემის წარმომადგენლები გააქტიურდება ორმხრივი თანამშრომლობა, ამაღლდება მოსწავლეთა მოტივაცია. გამოუმუშავდებათ კვლევის, ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების უნარ-ჩვევა.
მოკლევადიანი მიზანი:
 მოსწავლეების მიერ ადამიანის ჯანმრთელობაზე მოქმედი
მავნე ფაქტორების ამოცნობა.
გრძელვადიანი მიზანი კვლევა- ძიების, დაგროვილი ცოდნის
პრეზენტაციის უნარ-ჩვევის განვითარება. მიღებული ცოდნის ცხოვრებაში გამოყენება.




                          
ხარჯების დეტალური აღწერა
დასახელება
რაოდენობა
ერთეულის ღირებულება
სულ
სპონსორი
ფურცლები
100

1.50




სკოლა








N
საქმიანობა
ნოემბერი 
დეკემბერი

პასუხისმგებელი
შენიშვნა


ამოცანა N1


შეხვედრა მოსწავლეებთან
როლების გადანაწილება
1.საინფორმაციო შეხვედრის ორგანიზება.
2.კვლევა და სტატისტიკური ანალიზი არსებულ საკითხთან დაკავშირებით (პირადი  ჰიგიენა)
🔻18-25









მოსწავ.
მასწავლ




ამოცანა N2


შეხვედრა მშობლებთანდამუშავება
 სტატისტიკური ანალიზის მასალის თავმოყრა ორგანიზება.(რა იციან შესაძლო დაავადებების, მისი სიმპტომებისა და პირველადი დახმარების შესახებ)
25-09

მასწავლებელი




ამოცანა N3


სოფლის ექიმის მოწვევა     მოწვევა პრეზენტაციაზე
საუბარი თემაზე ,,რა დაავადებები შეიძლება დაფიქსირდეს სკოლის მოსწავლეებში, როგორ ამოვიცნოთ და რა არის შესაძლო პრევენციის გზები
.
10-15


20
მასწავლებელი






პროექტის შეფასების კრიტერიუმები
1. მოხდა,თუ არა დასახული მიზნების მიღწევა?
2.  რომელი აქტივობები ვერ განხორციელდა და რატომ?
3.რომელ კომპონენტში იყო პროექტი წარმატებული?
4. რა სარგებელი მიიღეს პროექტის მონაწილეებმა?
5. განხორციელდა თუ არა პროექტით გათვალისწინებული აქტივობები, ხომ არ მომხდარა რაიმეს დამატება ან მოდიფიცირება;
6.  მომავალში  მეტი ყურადღება რას მივაქციო?


შეხვედრა მოსწავლეებთან










 შეხვედრა ექიმთან








      











































Добавьте подпись

1 комментарий: